<jats:p>Актуальність. У роботі представлено 80-річний шлях кафедри педіатрії № 2 Національного медичного університету імені О.О. Богомольця та погляд на сучасні аспекти підготовки лікарів з навчальної дисципліни «Педіатрія» в нинішніх складних умовах. Мета. Метою дослідження є аналіз історичних тенденцій викладання педіатрії на кафедрі педіатрії № 2 Національного медичного університету імені О.О. Богомольця у контексті сучасних викликів. Методи. Історично-описовий та аналітичний. Результати. Традиційно у Національному медичному університеті імені О.О. Богомольця якісна підготовка майбутніх лікарів неможлива без досконалого оволодіння такою складною навчальною дисципліною, як «Педіатрія». Сучасність новітніх освітніх програм для магістрів медицини, що відповідають нинішнім непростим умовам навчання і актуальним викликам сьогодення, та досконала підготовка біля ліжка хворого формують зі здобувачів вищої освіти висококваліфікованих лікарів, які зроблять свій внесок у збереження здоров’я майбутніх поколінь. Широке застосування у медичній освіті дистанційних та симуляційних методик, що базуються на сучасних інформаційних технологіях, дозволяє отримати нову якість підготовки майбутнього лікаря. Висновки. 1) Історія кафедри педіатрії № 2 Національного медичного університету імені О.О. Богомольця нерозривно пов’язана з історією університету та розвитком педіатрії в Україні. 2) Сучасні дослідження науковців кафедри зосереджені на найбільш важливих питаннях діагностики та лікування дитячих хвороб в умовах триваючої війни та пандемії COVID-19. 3) Методичні підходи до підготовки дитячих лікарів на кафедрі відображають інноваційний підхід до синтезу практичної підготовки та оволодіння симуляційними й дистанційними технологіями.</jats:p>