<jats:p>У статті проведено філософський аналіз ролі освіти у формуванні процесу пізнання. Освіта розглядається як важливий фактор у розвитку і становленні інтелектуальних, культурних та соціальних аспектів особистості. Подано дослідження різних філософських концепцій і підходів до розуміння природи пізнання через призму освіти. У статті приділено увагу взаємозв’язку між освітою та пізнанням. Проаналізовано, як освіта сприяє формуванню та розвитку пізнавальних здібностей особистості та впливає на її здатність до аналізу, критичного мислення та розуміння світу навколо. У статті обговорено важливість взаємодії між освітою та пізнанням для формування інтелектуального потенціалу суспільства. З’ясовано, як освіта впливає на зміни в суспільстві, сприяючи розвитку нових ідей, технологій та культурних парадигм. Дослідження відкриває перспективи для подальших роздумів та досліджень у галузі освіти та пізнання. Автори підкреслюють значення цих аспектів для формування глибокого розуміння сутності освіти та її впливу на розвиток індивідуальності та суспільства загалом. Стаття підкреслює важливість освіти як основного чинника у формуванні та розвитку пізнавальних здібностей особистості. Представлений філософський аналіз підтверджує, що освіта не лише сприяє збагаченню знань, але й впливає на формування критичного мислення, аналітичних навичок та здатності до самостійного та творчого мислення. Дослідження також підкреслює важливість взаємодії між освітою та пізнанням для подальшого розвитку суспільства. Освіта не лише сприяє інтелектуальному зростанню окремої особистості, але й має величезний потенціал для створення нових знань та інновацій, які впливають на культурний, соціальний та економічний розвиток суспільства. Результати дослідження можуть бути корисними для педагогів, дослідників, філософів та всіх, хто цікавиться питаннями освіти, розвитку особистості та пізнання. Вони сприятимуть подальшій рефлексії над сутністю освіти та її роллю у сучасному світі. Висновки дослідження підкреслюють актуальність подальших наукових досліджень у галузі освіти та пізнання. Розуміння взаємозв’язку між цими двома процесами сприятиме вдосконаленню методів навчання та виховання, що допомагатиме як особистісному, так і соціальному розвитку суспільства.</jats:p>