Риби морські півні навчилися «ногами» смакувати дно в пошуках їжі

27/09/2024
Риби_морські_півні

Риби одного з видів морських півнів використовують свої ногоподібні відростки не лише для пересування дном, але й для смакування його поверхні в пошуках їжі. Такі висновки зроблені за результатами дослідження американських генетиків. Вони відкрили гени, які відповідальні за формування «ніг» у морських півнів та способи використання цих відростків рибами. Про відкриття розповіло видання The Guardian із посиланням на статтю в журналі Current Biology.

Як вдалося встановити відчуття смаку рибами?

Науковці провели експерименти з рибами виду Prionotus carolinus із родини морських півнів. Вони мають шість ногоподібних структур, які виникли з модифікованих плавників. Як виявилося, ці риби здатні знаходити закопану здобич та капсули з екстрактом мідій, але не капсули зі звичайною морською водою. Під час контакту з хімічними речовинами з харчових продуктів у відростках на череві цих риб активуються нервові волокна. Імовірно, вони проводять сигнали від маленьких горбків зі смаковими рецепторами на кінцівках, які подібні до структур на язиці людини.

Дослідники припускають, що спочатку морські півні використовували відростки для руху, а інші властивості, такі як підвищена чутливість і здатність відчувати смак, з'явилися пізніше в ході еволюції. Але ці властивості є не у всіх видів цього роду: Prionotus evolans, наприклад, не має здатності відчувати смаки ногами. Вивчення морських півнів допоможе науковцям зрозуміти, як виникають нові частини тіла та нові ознаки в процесі еволюції, а також як мозок еволюціонує та адаптується до обробки сигналів від нових рецепторів.