У NASA показали надзвичайне зоряне скупчення, яке є "однолітком" Сонця

19/03/2024
NASA

Такому скупченню зірок під назвою Messier 67 уже близько 4 млрд років.

Нещодавно в Національному управлінні з аеронавтики й дослідження космічного простору (NASA) показали розсіяне зоряне скупчення з неймовірно давньою популяцією зірок. Його називають скупченням Королівської Кобри та Золотого Ока. Про це йдеться на сайті NASA.

Messier 67 (М67 або NGC 2682) — це розсіяне зоряне скупчення, яке розташоване в близько 2 700 світлових років від Землі в сузір'ї Рака. Його вдалося відкрити та зареєструвати німецькому астроному Йоганну Келлеру в 1779 році. Уже за рік астроном із Франції Шарль Мессьє ще раз визначив скупчення як "колекцію зірок".

У NASA наголошують, що М67 — це одне з найстаріших розсіяних скупчень, адже йому приблизно чотири млрд років, тобто стільки само, скільки Сонцю.

Вигляд ділянки зоряного скупчення Messier 67

Деякі науковці кажуть, що можуть побачити таке зоряне скупчення неозброєним оком, оскільки його площа на небі дорівнює розміру повного Місяця. Своєю чергою дослідники порадили використовувати для цього телескопи. Астрономи додають, що Messier 67 найкраще можна побачити в північній півкулі навесні, а саме в березні.

Крім того, відомо, що дослідники спостерігають за М67 завдяки американському оптичному космічному телескопу Хаббл. На кадрах можна побачити, що Messier 67 нібито складається з понад 500 зірок, у яких є слабкий гравітаційний зв'язок.

Місцерозташування Messier 67

"Насправді скупчення містить близько 100 зірок, схожих на наше Сонце за складом і віком, а також багато червоних гігантів і білих карликових зірок. У ньому також є близько 30 "блакитних відщепенців" — непарних зірок, які яскравіші та блакитніші ніж популяція, з якої вони утворилися, можливо, у результаті витягування матеріалу з бінарного компаньйона. M67 — найдавніше відкрите скупчення в каталозі Messier", — уточнюють у NASA.