Дослідна експлуатація

Інструменти для спільного написання статей

Більшість світових технологічних та медичних інновацій розпочалися з наукової роботи. Щороку публікується понад два мільйони наукових праць, а також багато інших технічних звітів і презентацій. Учені в наукових колах та промисловості витрачають багато часу на написання, перегляд і публікацію цих статей. Ідеться про великий обсяг адміністративних та паперових завдань. Ми побачили спосіб, як можна заощадити час на виконання цих завдань, зробивши весь процес академічної співпраці простішим та ефективнішим.

Виходячи за межі академічних кіл, суспільство дедалі частіше шукає науку для вирішення актуальних соціальних викликів. І якщо ми готуємося до серйозних перешкод – проблем здоров'я, старіння населення та цифрової трансформації світу, – маємо подбати про науку – відкриту, надійну та значущу для громадян.

Тож пропонуємо інструменти для спільного написання наукових статей:

ASCII doctor – це текстовий редактор та інструмент для конвертації документів у інші формати (так звані backends), у т.ч. HTML5, DocBook & та інші.

Asciidoctor також має екосистему розширень, конвертерів, плагінів для збирання та інструментів, які допоможуть вам створювати та публікувати вміст, написаний на AsciiDoc. Ви можете знайти документацію до цих проєктів на https://docs.asciidoctor.org.

Окрім запуску на Ruby, Asciidoctor можна виконувати на JVM за допомогою AsciidoctorJ або в будь-якому середовищі JavaScript за допомогою Asciidoctor.js.

Asciidoctor надає вбудовані перетворювачі для трьох вихідних форматів за замовчуванням: HTML 5DocBook 5 та сторінка довідника (скорочення від сторінки вручну). Додаткові конвертери – PDF та EPUB 3 – надаються окремими дорогоцінними каменями. Asciidoctor також пропонує нестандартний HTML-вміст з таблицею стилів за замовчуванням та вбудованими інтеграціями: Font Awesome (для піктограм), highlight.js, Rouge та Pygments (для виділення джерел) і MathJax (для STEM-обробки).

Atlas – платформа для спільного написання документів з потужною системою контролю версій і внесених змін. За допомогою Atlas ви можете:

  • писати у візуальному редакторі або одною з трьох мов розмітки (AsciiDoc, HTMLBook чи DocBook XML);
  • створювати EPUB, PDF та HTML з одного набору вихідних файлів;
  • користуватися перевагами інфраструктури Git, що дозволяє контролювати версії та співпрацювати.

Редагування середовищ

Atlas підтримує два режими онлайн-редагування – візуальний редактор і редактор коду.

У візуальному редакторі ви пишете в онлайн-середовищі, схожому на традиційний текстовий процесор. Цей редактор пропонує вам панель інструментів з усіма стандартними інструментами форматування та дозволяє писати в чистому середовищі, надаючи при цьому базову структуру документів, необхідну для побудови вашого проєкту.

Ви отримуєте добре сформований HTML5-зокрема, HTMLBook, наш відкритий стандарт для написання книг (або книгоподібних проєктів) у HTML.

Якщо ви вважаєте за краще писати за допомогою мови розмітки, можете скористатися редактором коду. У цьому режимі розмітки тексту можна використовувати HTMLBook, DocBook XML або AsciiDoc (ця мова подібна до Markdown, але більш надійна для подання складної інформації). Усі ці мови можуть бути обрані для всіх чотирьох вихідних форматів.

Створення всіх форматів з єдиного джерела

Як і Інтернет, Atlas відокремлює вміст від презентації. Після того, як ви написали свій матеріал, можете "вбудувати" його у формати публікації (PDF або EPUB) та поширити. На сторінці "Налаштувати" просто перетягніть файли в тому порядку, у якому ви хочете, щоб вони відображалися в списку "Збірка вмісту", натисніть "Зберегти", а решту обробить "Атлас".

Набір з темами

Проєкти в Atlas набираються з використанням "тем" – повних таблиць стилів, написаних CSS та XSL, характерних для серії О'Рейлі, до якої належить заголовок. Це гарантує, що кожен титул O'Reilly буде професійно та послідовно оформлений і не буде потреби набирати його окремо. Редакційний та виробничий персонал O'Reilly надасть власний шлях до тем серій книг O'Reilly.

Вміст, що зберігається в Git

Проєкти Atlas базуються на сховищах Git. Git – це потужна система контролю версій, яка відстежує кожну зміну у вашому вмісті, хто її зробив і коли. Відстеження проєкту за допомогою Git означає, що ваш вміст безпечний, у разі потреби може бути повернутий до попередньої версії та забезпечує функціональні можливості бездоганних інструментів співпраці.

Детально з керівництвом платформи Atlas можна ознайомитися за посиланням: https://docs.atlas.oreilly.com/index.html#what-is-atlas-DNIRua

Authorea – це онлайн-інструмент для спільної роботи, який дозволяє дослідникам писати, цитувати, співпрацювати, розміщувати дані й публікувати. Authorea був описаний як "Google Docs для вчених". З 2018 року належав до комерційної видавничої компанії Wiley – Atypon.

Authorea дозволяє дослідникам писати документи разом і прикріплювати посилання, малюнки, дані й вихідний код. Інструментом передбачені спільне редагування (кілька людей редагують документ одночасно), автоматичне форматування цитування, відстеження змін і можливість зробити будь-який документ загальнодоступним або повністю приватним.

Authorea є частиною руху за відкриту науку й підтримує публікацію з відкритим доступом для академічних досліджень та вільний доступ до даних досліджень. Безкоштовна версія сервісу допускає необмежену кількість загальнодоступних документів, публічне сховище (для малюнків, даних, коду та інших допоміжних матеріалів) і необмежену кількість співавторів для одного документа. Публічні документи доступні для читання всім.

Authorea також підтримує приватний лист: документ і всі його вкладення можуть бути конфіденційними, видимими тільки для співавторів. Безкоштовний обліковий запис дозволяє користувачу створити один безкоштовний приватний документ, а інші доступні за платною підпискою.

Authorea також підтримує робочі процеси препринта. Authorea об'єдналася з bioRxiv, щоб автори могли відправляти препринти безпосередньо на bioRxiv з Authorea у 2017 році. Крім того, платформа хостингу для огляду препринтів PREreview була створена з використанням технічної інфраструктури Authorea. Вікіпедія site: buildwiki.ru.

Draft – програмне забезпечення для контролю написання й спільної роботи над однією статтею.

Проєкти документів можна легко опублікувати у Wordpress, Tumblr, Ghost, Svbtle, Blogger, Twitter, LinkedIn, Basecamp і навіть Mailchimp із середини Draft. Перейдіть у "Налаштування" -> "Місця для публікації". Після цього біля ваших документів з’явиться кнопка "Опублікувати".

Детальний опис програми можна знайти за посиланням: http://docs.withdraft.com/.

Fidus Writer – це онлайн-редактор LaTeX для спільної роботи, спеціально створений для вчених, яким необхідно використовувати цитати і/або формули. Редактор фокусується на утриманні, а не на макеті, тож із тим самим текстом ви можете згодом опублікувати матеріал кількома способами: на вебсайті, у вигляді друкованої чи електронної книги. У кожному разі ви можете обрати один з декількох доступних макетів.

Pensoft Writing Tool – сервіс для спільного написання статей, рецензування та публікації результатів досліджень.

ARPHA дозволяє користувачам створювати власне видавниче рішення для розміщення журналів, книг, конспектів конференцій, матеріалів, інституційних документів та управління ними.

ARPHA – це технологічно прогресивна платформа, придатна для широкого спектру дослідницьких результатів, включаючи журнали з відкритим доступом, книги, конспекти конференцій, матеріали, інституційні документи та звіти.

Незалежно від того, чи є ви вченою спільнотою, університетською пресою або незалежним видавцем, який прагне претендувати на помітне місце в сучасному високотехнологічному видавничому ландшафті, конкурентна боротьба в якому дедалі зростає, – ARPHA може допомогти вам побудувати ідеальний простір для ваших наукових досліджень!

Typewrite – багатофункціональний редактор тексту, спеціалізований на використанні розробниками прикладних і вебпрограм, вебсайтів. Програма розрахована на максимальне спрощення операцій з редагування тексту. Простота інтерфейсу дозволить швидко налаштувати редактор під потреби користувача.

До особливостей редактора Typewriter слід віднести:

  • простоту редагування текстів за рахунок використання множинних курсорів, макросів і vi-режиму (запускається натисканням «Ctrl + [» зі звичайного режиму);
  • підсвічування елементів коду, автодоповнення тексту, що вводиться;
  • сніпети, які зменшують обсяг тексту, що набирається;
  • налаштування, яке спрощується за рахунок використання файлів налаштувань. Налаштування застосовуються відразу під час збереження змін. Це стосується всіх налаштувань, у т.ч. сніпетів, колірних схем, файлів підсвічування синтаксису;
  • параметри налаштування, які віднаходяться в результаті простого текстового пошуку у файлі налаштувань. Не треба пересуватися по діалогових вікнах, щоб знайти потрібні пункти налаштувань;
  • можливість текстового пошуку за довідковими матеріалами, результатами пошуку команд і файлів. Так само виручає кнопка F1 і текстовий пошук за вкладкою довідки;
  • спрощення процесу вивчення звичайного режиму за рахунок можливості пошуку за пунктами меню за допомогою Ctrl + Shift + P;
  • надання поточній папці редактора ролі проєкту. Завдяки цьому користувачеві не потрібно створювати проєкт тільки заради відображення дерева файлів;
  • безліч способів переходу на потрібну папку, реалізація швидкого переміщення на попередні папки-проєкти за допомогою Ctrl + Shift + G;
  • можливість вибору специфічних налаштувань для папки-проєкту шляхом створення файлу налаштувань у цій папці (за допомогою окремого пункту меню);
  • прагнення редактора відповідати принципу "Встановив – почав працювати, не витрачаючи часу на другорядне".

Writefull – сервіс для академічного письма з автоматичним виправленням граматичних помилок та корекцією структури речень. Призначений для дослідників, що працюють в академічних колах. Забезпечує написання пропозицій за зразком академічного письма.

Сервіс використовує мовні моделі, створені на базі тисяч журнальних статей. Writefull безкоштовний для дослідників, але якщо ви керуєте установою або є видавцем, вам доведеться заплатити за план підписки.

Дослідники можуть безкоштовно використовувати Writefull у Microsoft Word Web або в настільній версії. Writefull також є в мережі, але підтримує тільки документи у форматах DOC, DOCX і TEX.

А якщо ви використовуєте Overleaf, популярний редактор LaTeX, Writefull можна легко інтегрувати.
Writefull – одна з найкращих безкоштовних альтернатив Grammarly, якщо ви – дослідник в академічному світі. Для вчених доступні вебдодаток, інтеграція LaTeX.

Пов'язані питання

Найкращі англомовні блоги про науку

Data management plan для наукових досліджень

CC GRANT TRACKER комплексна обробка заявок та управління грантами

Як зареєструвати та отримати постійний ідентифікатор вченого ORCID

Цифрові інструменти для